Ecommerce poslovanje se odnosi na tvrtke koje imaju aktivnu web trgovinu te prodaju proizvode i usluge na internetu. Na taj način svoju prodaju vrše kupcima diljem svijeta, dok kupci mogu pregledavati ponudu i kupovati proizvode u bilo koje doba dana. Iz godine u godinu promet web trgovina potencijalno raste na globalnom nivou. S obzirom na ovaj rast, nije ni čudo da trgovci raznih poslovnih profila znaju kako je web trgovina važan dio poslovanja. Između 2019. i 2023. broj aktivnih ecommerce poslovanja u cijelom svijetu se gotovo utrostručio.

Imate odličnu poslovnu ideju i željeli bi započeti prodaju putem web trgovine. Uostalom, ecommerce poslovanje nezaustavljivo raste i vi želite da je vaša ponuda dostupna jednim klikom na mobilnim telefonima. Budite svjesni činjenice – naučiti kako pokrenuti web trgovinu može biti složen pothvat. Kako biste svoju tvrtku postavili na put uspjeha, potrebno vam je više od ideje – potreban je kvalitetan plan od samog početka.

Dok neke tvrtke posluju isključivo putem web trgovina, drugi ih koriste kako bi poboljšali i nadopunili ponudu u fizičkim trgovinama, proizvodnim pogonima ili uredima. Isto tako je sve češća situacija da zbog uspješnog poslovanja web trgovine, tvrtke otvaraju i fizičke poslovnice. Business-to-consumer (B2C) web trgovina služi pojedinačnim maloprodajnim kupcima, dok business-to-business (B2B) prodavači nude proizvode ili usluge drugim tvrtkama.

Nakon što ste prvotno točno odredili svoj poslovni pravac, vrijeme je da istražite i procijenite svoje potencijalno tržište. Ne samo da ćete saznati više o svojoj publici, već ćete prikupiti i mjerljive podatke koji su vam potrebni za izradu projekcija prihoda i izračun troškova.

S posebnom pozornošću proučite svoju konkurenciju. Prijavite se na njihov newsletter kako bi redovito primali novosti o njihovoj ponudi. Obratite pozornost na to kako se oglašavaju, online i offline. Ako imate uvida u financijska izvješća ili zarade, te informacije mogu voditi do vaše vlastite prognoze i projekcije. Svojoj publici se pokušajte izravno obratiti: koristite ankete za prikupljanje raznih informacija od svojih potencijalnih kupaca. Sudjelujte u relevantnim grupama na društvenim mrežama i forumima, te posjećujte razne događaje na kojima se okupljaju potencijalni kupci i vaša konkurencija.

Ako namjeravate pokrenuti web trgovinu sa ponudom koju bi preuzeli od veleprodajnih dobavljača putem njihovih kataloga proizvoda, računajte da na taj način možete pronaći proizvode po niskim nabavnim cijenama, što vam daje slobodu u određivanju cijena.

Dropshipping nudi opciju poslovanja u kojoj vi upravljate marketingom i birate svoje proizvode, narudžbe se usmjeravaju izravno vašim dobavljačima koji su odgovorni za isporuku artikala izravno vašim kupcima. U tom slučaju ne morate sami kupovati i držati zalihe, voditi skladište ili slati artikle. S druge strane, imate manje kontrole nad kvalitetom proizvoda i isporukom, što za vaše poslovanje predstavlja rizik ako dobavljači zakažu u nekom segmentu isporuke.

Svakako provjerite koji je vaš mogući rezervni plan ako jedan od vaših dobavljača ima problema. Gotovo četiri od 10 kupaca odustalo je od kupnje putem interneta jer artikala nema na zalihama, stoga poduzmite proaktivne korake kako biste izbjegli razočaranje kupaca. Pronađite rezervne izvore široko dostupnih veleprodajnih proizvoda i pokrijte nepredviđene troškove u svojim ugovorima s dobavljačima.

Internet se neprestano razvija, stoga i vaše ecommerce poslovanje mora biti u toku s najnovijim trendovima web trgovine i digitalnog marketinga. Platforma za izradu web trgovine koju odaberete za svoje poslovanje trebala bi sustavno napredovati i razvijati se, te integrirati nove alate kako biste korisnicima mogli pružiti iskustva koja su u skladu s njihovim očekivanjima.